Hej alla badrumsexperter!
Först ska jag be er att glömma ”svensk standard” och ”försäkringsbolag”, denna frågan gäller ett hus i Spanien, och jag undanber mig ”vad man ska göra-svar” - nu behöver ni tänka utanför boxen!

Vi renoverar badrummet och i Spanien är det mer eller mindre omöjligt att finna fuktspärr. Vi kommer bara att behöva det på en vägg som är en nybyggd innervägg. Jag hade kvar lite tätningsband för kanter från isolbau (används ihop med roll-bar fuktspärr), men inte tillräckligt. Jag har kollat i alla affärer samt online och det finns alltså inte ens att få tag på här. Min fråga är därför; finns det något annat jag kan använda i kanterna som fungerar liknande (ducttape ) - det kommer att förseglas med flytande fuktspärr efteråt hur som helst. Jag vill gärna vara säker på att schampo-nisch och så i själva duschen blir tät och bra.

Tacksam för galna idéer.

Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Om du ska måla över det med fuktspärr borde typ T-flex tejp funka. Den blir tät och förhindrar att tätskiktet flyter ut
[länk]
bra idé! Snabb sökning på det och liknande sökord får jag tyvärr inte upp nånting på spanska amazon el Google. Fler idéer? :)

Sök på åldersbeständig tejp

• Gilla
Stalvik
  • Laddar…
Tack!!

• Gilla
Henrik.woll
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.