Det blåser ordentligt ute och jag upptäckte nyss att det fläktar lika ordentligt i skarven mellan takkupeväggen och takstolen. Jag har rivit bort en dörr som tills i helgen satt här.

Väggen består av stående spontad plank, 5 cm tjocka. Tretexskiva på insidan, antagligen brädfodring och sedan eterniten på utsidan. Väggen verkar vara uppbyggd mot takstolen, men verkar vara dåligt tätat.

Någon som har tips på jag kan täta och isolera här? Dreva med lin? Det är dåligt om plats så det blir nog inte mkt lin som kommer emellan där. Det blir 45 mm på insidan av väggen på takkupan. Och spånet mellan takstolarna ska bort och träfiberskiva 140 mm ska in där istället.
 
  • PICT9479.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT9483.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.