Hej,

jag gick med här för att ni verkar vara grymma på att hjälpa varandra så hoppas jag kan få lite hjälp.
Köpte en lägenhet för 10 år sedan och förra året så uppmärksammade grannen under oss om en vattenskada. En längre undersökning av försäkringsbolag utan resultat. Det krävdes en friläggning för att konstatera orsak. Hur som helst igår va en kille från försäkringsbolaget här och tog ett foto. Idag fick jag beslut att det inte är en ersättningsbar skada pga att det inte är en oberäknelig skada. Kopplingen mellan ett mindre till större rör omges av tätning.

Det ser fel ut även för mig som inte är så kunnig men räcker det för att konstatera att det är där det har runnit? Har jag någon chans om jag överklagar? Eller ska jag bara acceptera att de va någon okunninghet som renoverade badrummet? Bifogar en bild på avloppsröret
Tacksam för svar!

• Avloppsrör som övergår från ett mindre till ett större rör, omgivet av tätning, i ett grusigt utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Helt rätt

Ej godkänt att gjuta in denna gummi nippel

Tack för svar! Men för att förtydliga så menar du att det inte spelar roll vart det har runnit ut?

Stam/avloppsrör kan ju även vara din förenings egendom. Har du kollat med styrelsen vad som gäller.
Tänker att ärendet kanske ligger på deras bord och inte enskilt på dig.

Tack för svar. De va faktiskt det första jag kollade upp men stammen börjat efter kopplingen i fråga..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.