3 281 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Tatfotsbelysning med timer
Fråga från en novis:
Funderar på att till hösten installera takfotsbelysning som ska gå på timer. På samma gång vill jag ha någon form av utebelysning för nedfarten til huset som ska gå på samma timer. Ska givetvis låta en elektriker göra inkoppklingarna men vill veta hur det hela ska fungera innan jag tar in offerter.
Både med takfotsbelysningen och utebelsyningen för nedfarten har jag möjlighet att koppla in direkt på elcentralen via fördragna PVC-rör. Vilken typ av timer går att använda samt vart ska den kopplas in?
Funderar på dessa spottar som går att vinkla i o m att vi har en sned takfot.
Massive Belysning Sverige AB , Produkter, Utomhus, Downlight / Uplight, Nice
Någon annan som har förslag på takfotsbelysning som går att vinkla??
Funderar på att till hösten installera takfotsbelysning som ska gå på timer. På samma gång vill jag ha någon form av utebelysning för nedfarten til huset som ska gå på samma timer. Ska givetvis låta en elektriker göra inkoppklingarna men vill veta hur det hela ska fungera innan jag tar in offerter.
Både med takfotsbelysningen och utebelsyningen för nedfarten har jag möjlighet att koppla in direkt på elcentralen via fördragna PVC-rör. Vilken typ av timer går att använda samt vart ska den kopplas in?
Funderar på dessa spottar som går att vinkla i o m att vi har en sned takfot.
Massive Belysning Sverige AB , Produkter, Utomhus, Downlight / Uplight, Nice
Någon annan som har förslag på takfotsbelysning som går att vinkla??
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 229 inlägg
...eller ett kalenderur med timerprogram och möjlighet till extra knappsatser. Detta tänder och släcker belysningen när solen går upp och ner utan ljusrelä. Typ, detta.elmont skrev:
http://eljo.se/katalog/fs_index.asp...ArrCount=44&maxArrCount=119&BrandID=2&print=1
Klicka här för att svara