Bor i gammalt hus anno 1924 med källare omgjord tidigt 90-tal (klinker o värmegolv), dock har kakelfixen helt torkat och spruckit upp på många ställen inkl mot vägg. I annat rum med annat fix är den helt oskadd så det måste vara riktigt dåligt arbete.
Kommer göra om hela källaren på sikt så det söker en temporär lösning för täta för bl a komma till bukt med myror som hittat in.
Vad är enklast / lämpligast o täta med? Typ målar/akrylfog, fogskum, kakelfix, kalkputs? Lindrev är en variant men svårt o få tätt mot grunden.
Sen undrar jag hur stort arbete det skulle vara att lägga nytt klinker i källaren om man först sliter bort det gamla? Ganska många plattor är lösa så det golvet har passerat bäst före med många år
Kommer göra om hela källaren på sikt så det söker en temporär lösning för täta för bl a komma till bukt med myror som hittat in.
Vad är enklast / lämpligast o täta med? Typ målar/akrylfog, fogskum, kakelfix, kalkputs? Lindrev är en variant men svårt o få tätt mot grunden.
Sen undrar jag hur stort arbete det skulle vara att lägga nytt klinker i källaren om man först sliter bort det gamla? Ganska många plattor är lösa så det golvet har passerat bäst före med många år
Produkter som diskuteras: "akrylfog"
Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
Jag skulle valt våtrumssilikon
Drt är ju enkelt och funktionellt
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden