Hej, som enl. bilden gliper slagporten i huvudsak nederkant men även ovantill. Porten öppnas inåt och nederkanten av porten är dessutom ca 5 cm lägre än tröskeln in (finns brunn utanför porten som tar vatten om det står) men ändock kan det läcka in vatten, kyla mm

önskar gärna råd om hur detta kan bli tätt, ni ser även på sidorna av bågen att det är små fack och där hade man satt handdukar och även i nederkanten en rad med handdukar, tacksam för all hjälp i att välja rätt material, åtgärder mm för detta :)

• Slagport med glipor i ovankant och nederkant, ljus syns igenom. Porten är mörkbrun och monterad i en vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
I botten skulle jag monterat en släplist av EDPM gummi, lite svårt att se på bilden om vad som är problemet upptill..

A Aj3 skrev:
Hej, som enl. bilden gliper slagporten i huvudsak nederkant men även ovantill. Porten öppnas inåt och nederkanten av porten är dessutom ca 5 cm lägre än tröskeln in (finns brunn utanför porten som tar vatten om det står) men ändock kan det läcka in vatten, kyla mm

önskar gärna råd om hur detta kan bli tätt, ni ser även på sidorna av bågen att det är små fack och där hade man satt handdukar och även i nederkanten en rad med handdukar, tacksam för all hjälp i att välja rätt material, åtgärder mm för detta :)
En ny gjuten tröskel/klack som portarna vilar emot när det är stängt?

• Gilla
Oskick
  • Laddar…
Ärligt talat tror jag inte att de portarna blir täta, vad du än gör. Du kan på sin höjd göra det mindre dåligt.

U
Gjut en tröskel som dörrarna stängs mot och som lutar lite utåt och skruva på en droppnäsa på utsidan av portarna för att hindra regn rinna ner i mellanrummet

Tack för alla svaren då vet jag någorlunda hur vi ska ta oss an detta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.