2 722 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Täta mellan vägg och tak/golv??
Vet inte om jag lagt denna tråd rätt men..
Håller på att renovera klädkammaren som ligger i en takkupa. När jag rev bort listerna till ytterväggen både uppe o nere så upptäckte jag dels ett gammalt musbo i taket, dels en del döda smådjur vid golvet..
De har inte lyckts komma in i klädkammaren pga listerna MEN hur hade ni gjort?
Ska jag täta med något innan jag spikar upp nya lister?
Hemma har jag någon form av genomskinlig silicon som jag använt runt vasken, kan det fungera?
Alla råd o tipps mottages tacksamt!
Håller på att renovera klädkammaren som ligger i en takkupa. När jag rev bort listerna till ytterväggen både uppe o nere så upptäckte jag dels ett gammalt musbo i taket, dels en del döda smådjur vid golvet..
De har inte lyckts komma in i klädkammaren pga listerna MEN hur hade ni gjort?
Ska jag täta med något innan jag spikar upp nya lister?
Hemma har jag någon form av genomskinlig silicon som jag använt runt vasken, kan det fungera?
Alla råd o tipps mottages tacksamt!
Man hittar alltid mängder med kryp vid renoveringar av gamla hus tex möss,råttor,små fåglar,diverse benkotor från? plus alla kryp och getingbon, jag vet även folk som hittat döda katter och rävar i och under hus.
Bra att listerna hade stoppat dessa djur som kanske inte är så roliga i en garderob men jag hade nog inte gjort mer än satt listerna väl och inta ha några glipor vid tex dörröverkanter.
Bra att listerna hade stoppat dessa djur som kanske inte är så roliga i en garderob men jag hade nog inte gjort mer än satt listerna väl och inta ha några glipor vid tex dörröverkanter.
Medlem
· Södermanland
· 61 inlägg
Givetvis kan du täta om du vill det, själv skulle jag nog välja just nån typ av silicon för att försäkra mig.
Oskar
Oskar
Klicka här för att svara