jag ska bygga ett burspråk under en betonggjuten balkong. balkongen sitter fastbultad på huset och det tränger idag in vatten mellan balkong och husfasad. någon som vet hur man kan täta utrymmet mellan vägg och balkong på något smidigare och billigare sätt än att lägga dubbelfalsad plåt? hade tankar på att täta med silicon eller någon tätmassa men har hört att försäkringsbolagen inte gillar detta.....någon som har någon erfarenhet?

Svårt att svara eftersom jag inte vet hur stor springan är och hur det ser ut i övrigt.

En teoretisk möjlighet är att gjuta i betong i springan.

//A

L Leek skrev:
jag ska bygga ett burspråk under en betonggjuten balkong. balkongen sitter fastbultad på huset och det tränger idag in vatten mellan balkong och husfasad. någon som vet hur man kan täta utrymmet mellan vägg och balkong på något smidigare och billigare sätt än att lägga dubbelfalsad plåt? hade tankar på att täta med silicon eller någon tätmassa men har hört att försäkringsbolagen inte gillar detta.....någon som har någon erfarenhet?
Hej gammal tråd men spelar inge roll, vi har fått fukt mellan gjuten balkong och husvägg, tätade i springan mellan vägg o balkong men hjälpte inte, hela balkongen måste skyddas från väta för fukten vandrar ju i betongen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.