Hej,

Har rivit ut ett vardagsrum i ett radhus från 70-talet. Oisolerad platta. Såg ut som att man lagt någon mjukfog/tätmassa i skarven väggips/betongplatta. Vet någon varför och bör jag göra samma vid återställande?
 
T
Det kan ju vara för att man vill skydda gipsen från fukt underifrån eller så kanske det handlar om ljudisolering.
Låter inte helt orimligt att göra likadant igen.
 
T Testarn skrev:
Det kan ju vara för att man vill skydda gipsen från fukt underifrån eller så kanske det handlar om ljudisolering.
Låter inte helt orimligt att göra likadant igen.
Så kan det ju vara! Fick också en tanke om att det kanske hade att göra med ev. flytspackling för att jämna till plattan?
 
T
Det är en annan, lika bra teori. Svårt att veta vad de tänkte för 50 år sen - särskilt när man inte ser hur det ser ut. 😉
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.