Försöker bygga en kylspiral av ett kopparrör jag köpt på biltema. Jag har dock problem med att täta mellan kopparrör och PVC slang jag satt på. trodde det skulle funka fint med en slangklämma och bara dra åt. Men icke..... Så vad för tips har ni på hur jag kan på ett enkelt sätt täta mellan slang och kopparrör. det jag köpt är en pvc slang på 12mm ett kopparrör på 10mm och slangklämmor 9-13mm jag har slagit in stödhylsor i båda ändarna på kopparröret (inte för jag vet varför, men det kändes rätt :p)

tack. strulat lite med min bockning av rören. några smidiga tips för att böja kopparrör? jag har lyckats vecka det på ett ställe :( värt att värma ordentligt med kokande vatten som spolas igenom röret först?

Har röret vekat sig är det inte så lätt att få det bra utan att skarva, ska man få röret lite snorigt runt skadan är det öppen låga från t.ex gasolbrännare, gas ställ lättast att repa en mindre vekning.
Skall du få till en spiral så får du försöka att bocka mot något runt föremål i lämplig storlek samt att koppar röret är av mjuk kvalité.

mvh

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.