Hej

Har en keddy insats i min öppna spis.
Jag har själv nästan aldrig använt kaminen men fick den provtryckt/inspekterad för några år sedan pga att dom sprängde på granntomten och fick då reda på att den var i princip helt ok förutom att det läkte lite vid anslutningen mellan kaminen och stålröret till skorstenen.
Skulle vilja täta till detta innan jag får den besiktad men vet inte hur jag skall göra.
Tips och råd på hur man gör?

mvh
Christian
 
  • Rostig och isolerad röranslutning med tydliga slitage- och korrosionstecken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ventilationsrör i kanal med isolering och silvertejp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.