1 471 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Täta hål ovanpå tegelpannor?
Har lagt om taket och undrar om genomföringen för ventilationsrör. På pappen har jag tätat med asfaltsklister och tätningsmassa. Men det är ju ett hål i pannorna också, där vatten rinner in. För regn är jag inte så orolig eftersom vattnet bara kommer rinna längs pappen och ut. Det är bara en liten yta som samlar upp det regn som kan komma den vägen.
men på vintern kommer det ju snö som lär yra in i hålet. Lägg till det barr och skit och det kan bli en otrevlig fuktansamling... tidigare satt där en plåt som följde pannans form, men pannorna hamnade ju inte exakt likadant, så den passar inte längre. Känns inte heller som en klockren lösning.
Kan man sätta en stos där? Är gummit mjukt nog för att följa formen av pannan? Eller finns det någon annan lösning?
men på vintern kommer det ju snö som lär yra in i hålet. Lägg till det barr och skit och det kan bli en otrevlig fuktansamling... tidigare satt där en plåt som följde pannans form, men pannorna hamnade ju inte exakt likadant, så den passar inte längre. Känns inte heller som en klockren lösning.
Kan man sätta en stos där? Är gummit mjukt nog för att följa formen av pannan? Eller finns det någon annan lösning?
Klicka här för att svara