Hej!

Enplanshus med platta på mark från 70-talet. I ett av sovrummen är det svinkallt på golvet och även sängen blir kall. Misstänker att det är skarven mellan golv och vägg som är problemet. (2 ytterväggar.) Gipsskivorna slutar ex. 1 cm från golv. Frågan..

Kan man prova att ta bort golvlisterna och isolera bakom dessa och sedan montera tillbaka, utan att det påverkar de tryckta syllarna? Och med vad isåfall? Drev eller någon form av fog?

Sett inifrån är det gips-plast-isolering-asfaboard-luftspalt-tegel. Om det har någon betydelse.

Mvh
 
Redigerat:
Hej! Hur löste du problemet med drag? Jag har liknande problemet
 
D Don777 skrev:
Hej! Hur löste du problemet med drag? Jag har liknande problemet
Dreva, fogskumma, tejpa eller foga om du har drag under syllen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.