Funderar på att sätta upp tarkodry i badrummet, någon som har erfarenhet från detta?
Enligt mattläggaren och snickaren så är det ok med kartong gips bakom denna matta.

Någon som vet om detta stämmer?

OK
170kr kvadraten kostar mattan enligt mattläggaren.

det som jag har varit med om (som plattsättare) är att när jag kommit dit så är det inte tätt runt rörgenomföringar..
mattläggaren har meddelat kunden att "det där fixar plattsättaren" så står man där och kliar sig i skallen...

och får lösa det så gott man kan, brukar ta självhäftande tätband men är det många hål så kan man ju inte börja med plattsättning den dagen...

Det är väl bara att sätta rörmanchetter om golvläggaren missat med att kränga mattan :thumbup:

nja riktigt så enkel är det ju inte egentligen... vem står för konstruktionen då?
garanterar din tätskiktslev att rörmanschetten och gummit är ok att sätta utanpå tarkodry? tror inte det...
tror du Tarkett tar en skada om det sitter en manschett från Bosikt Mapei LIP fastsatt i gummi över duschblandarrören? tror inte det...

såklart funkar det i de flesta fallen, men det är när skadan kommer som man får ett elände...

vet inte vad FB säger heller om man blandar tätskiktsmatta med produkter för folie/rollat?

T
Har iofs sett flera företag som har gjort precis som Fliken föreslår:|

Är man osäker så kan man ju alltid ringa manchett/matt leverantören och få ett svar.

Personligen så ser jag nästan en manchett som en större säkerhet än det lilla uppvik man får till när man kränger mattan, iallafall när det ska vara kakel framför. Men hur som helst så är dina frågor högst relevanta Nino.

Trådslutet är väl egentligen att ringa tillverkarna i fråga.

jag har själv gjort så som fliken föreslog, men jag har pratat innan med min tätskiktslev. och har fått svaret att det inte är nått dom står för, ska det vara tätskiktsmatta så ska det vara gjort enl. deras anvisningar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.