Tja
Asså detta händer mig allt för ofta men kapskiva fastnar hårt som fan i slipen o går ej o lossa sedan, hur gör ni för att lösa detta problem!!! Vill använda mina fina slip igen:/
Asså detta händer mig allt för ofta men kapskiva fastnar hårt som fan i slipen o går ej o lossa sedan, hur gör ni för att lösa detta problem!!! Vill använda mina fina slip igen:/
En polygrip runt muttern och så se till att spärren har greppat ordentligt så löser det sig.
När du monterar ny skiva så är det bara att dra muttern mot skivan sen drar du lite lätt för hand genom att hålla i skivan. Dra inte åt den med nyckel för då sitter det stenhårt igen.
Gör man rätt så slår man lös muttern/skivan för hand genom att slå mot skivan bara.
När du monterar ny skiva så är det bara att dra muttern mot skivan sen drar du lite lätt för hand genom att hålla i skivan. Dra inte åt den med nyckel för då sitter det stenhårt igen.
Gör man rätt så slår man lös muttern/skivan för hand genom att slå mot skivan bara.
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
L Lutte skrev:En polygrip runt muttern och så se till att spärren har greppat ordentligt så löser det sig.
Får testa, muttern menar du med?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Är du säker på att du försöker lossa muttern åt rätt håll?
Ofta är den väl vänstergängad på sådana verktyg.
Ofta är den väl vänstergängad på sådana verktyg.
Eller när vinkelslipen huggit tag när man kapat isär något..Isakare skrev:
Då kan skivan sätta sig något fruktansvärt..
Medlem
· västerbottenslän
· 63 inlägg
När du fått loss den.... Skaffa ny mutter och kolla om det inte blir bättre sen.
Jo, det stämmer. Händer dock mer sällan för min del, man har lärt sig med tiden hur o var man ska kapa, läsa av materialets rörelser för att undvika hugg. Men när man var yngre gjordes en del misstag, då satte man kapen i vad som helst utan att tänka.Violina skrev:
Ibland går det inte att undvika heller, man måste dela något på ett visst ställe, kommer inte åt att göra det på "rätt sätt" och ingen möjlighet att göra det med plasma eller skärbrännare..Isakare skrev:
Men jag håller med dig, med erfarenheten man har idag är det en sån sak som man i de flesta fall lyckas undvika..