11 793 läst ·
24 svar
12k läst
24 svar
Tar polarvit över helt och hållet? (Schneider)
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 037 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 037 inlägg
Men eftersom trend ska utgå är väl frågan ändå relevant, om trend ersätts av exxact blir det väl vara kritvitt från schneider/eljo (för exxact finns väl inte i p-vitt?), eller kommer det komma en annan trend-ersättare?
Elko fortsätter väl med pol-vitt, så då är det väl dit man får vända sig om man vill ha "standardmärken" i pol-vitt
/U
Elko fortsätter väl med pol-vitt, så då är det väl dit man får vända sig om man vill ha "standardmärken" i pol-vitt
/U
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 369 inlägg
Näpp. De är från slutet av 80-talet. Får ta och fixa lite bilder och visa. Vitare och hårdare än polarvita Trend. Nästan lite bakelit-/fenoplastkänsla i dem.Patrik_Hed skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 369 inlägg
Med tanke på att "råvitt", typ S 0500-N, är en inredningstrend, lär Schneider få äta upp om de slopar polarvita produkterullberg skrev:Men eftersom trend ska utgå är väl frågan ändå relevant, om trend ersätts av exxact blir det väl vara kritvitt från schneider/eljo (för exxact finns väl inte i p-vitt?), eller kommer det komma en annan trend-ersättare?
/U
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Visst ja! Merten gjorde ju Trend-liknande brytare. Undrar om inte den passar under din beskrivning, må tro?Johan Gunverth skrev:
//Patrik
Redigerat:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 037 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 037 inlägg
När vi ändå är inne på Merten, är inte det lösningen när (om) man vill ha exxact i pol-vitt, deras System M är väl samma som exxact, men finns i en variant som inte är lika vit, kanske pol-vitt. Jag har iaf. En system m KNX-tryckknapp som jag satt i en exxactram, och Merten var inte lika vit (och vilket år som helst ska jag fixa fram en mertenram)
/U
/U
Schneider har aviserat Trends frånfälle i flera år nu, men jag tror inte att de vågar verkställa domen....
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 369 inlägg
Hört samma från "min" elektriker. Det är lite som att lägga ner Falu Rödfärg, IKEAs Ivar och Vittingetegel. Trend kan nog klassas som svensk byggnadskultur. De borde utveckla den som Exxact istället.snaggletooth skrev:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 037 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 037 inlägg
Jag håller med, men samtidigt tycker jag att Schneider har blivit mer tydliga under det senaste året med att detta faktiskt ska ske (inom ett par år)*.snaggletooth skrev:
Min gissning är att trend och exxact kommer byta plats som lagervara, tja åtminstone / speciellt i konsumentledet, typ CO, Kjell, byggvaruhandeln kommer i princip ha exxact, inte trend i lager, men hos grossisten kommer det vara lagervara i ett par år till, och finnas som servicesortiment i bra många år framöver.
I princip: det kommer att gå att få tag på trend bra länge, men det kommer att bli svårare och svårare...
Men detta är bara min gissning, jag har ingen insiderinfo...
/U
* man får komma ihåg att även om Trend är vanligt (kanske ska man säga trendigt?
Klicka här för att svara