788 läst ·
4 svar
788 läst
4 svar
Överskott av begagnade växelriktare
Hej.
Råkade söka på växelriktare på blocket och det finns ett otroligt stort antal som säljs för i stort sätt inget. Jag antar att många uppgraderar till hybridväxlare nu med batterier och allt. Vad kan man göra med alla dom gamla?
Tror ni Ukraina har användning av dom?
Känns som om man lätt kan samla ihop en lastbil och köra ner.
Råkade söka på växelriktare på blocket och det finns ett otroligt stort antal som säljs för i stort sätt inget. Jag antar att många uppgraderar till hybridväxlare nu med batterier och allt. Vad kan man göra med alla dom gamla?
Tror ni Ukraina har användning av dom?
Känns som om man lätt kan samla ihop en lastbil och köra ner.
Endast växelriktaren är ju ganska värdelös i sig själv när man inte har resten.
När en ordnar en ny solcellsanläggning så är växelriktaren en av dem mindre kostsamma sakerna. Solcellerna är dem dyrare.
Det är en anledning till att dem är till salu för lite pengar. De som installerar en ny anläggning kommer ju att köpa ett paket med allt.
Om något går sönder så tar dem det på garanti. Den beg växelriktaren blir inte attraktiv för någon.
När en ordnar en ny solcellsanläggning så är växelriktaren en av dem mindre kostsamma sakerna. Solcellerna är dem dyrare.
Det är en anledning till att dem är till salu för lite pengar. De som installerar en ny anläggning kommer ju att köpa ett paket med allt.
Om något går sönder så tar dem det på garanti. Den beg växelriktaren blir inte attraktiv för någon.
Jag tänker att eftersom solcellers andrahands också är extremt lågt, vilket vi märkte då vi hade överkapacitet och tänkte sälja några, så kanske man kan använda dom i länder där 20000 är mycket pengar. Känns som lite onödigt att återvinna alla om dom kan komma till nytta någonstans.D Du och 19till skrev:Endast växelriktaren är ju ganska värdelös i sig själv när man inte har resten.
När en ordnar en ny solcellsanläggning så är växelriktaren en av dem mindre kostsamma sakerna. Solcellerna är dem dyrare.
Det är en anledning till att dem är till salu för lite pengar. De som installerar en ny anläggning kommer ju att köpa ett paket med allt.
Om något går sönder så tar dem det på garanti. Den beg växelriktaren blir inte attraktiv för någon.
Säg t.ex i ukraina, dom satsar ju redan på solceller och vind, men för privatpersoner med villor kanske det är en bra ide?
Medlem
· Västra Götaland
· 3 536 inlägg
En väldigt god tanke, vi ska hjälpa när vi kan. Problemet med solceller är att de inte ger något på vintern då man behöver det.
Hej!Biggle skrev:
Hej.
Råkade söka på växelriktare på blocket och det finns ett otroligt stort antal som säljs för i stort sätt inget. Jag antar att många uppgraderar till hybridväxlare nu med batterier och allt. Vad kan man göra med alla dom gamla?
Tror ni Ukraina har användning av dom?
Känns som om man lätt kan samla ihop en lastbil och köra ner.
Tack för ditt inlägg. Jag har en välfungerande 6-år gammal växelriktare över eftersom jag byter system. Har du fått tips om denna utmärkta idé om att skicka till Ukraina?
Klicka här för att svara