Hej, jag måste bara tipsa om min tapetserings metod. Det vanliga sättet att låta tapeterna ligga o svälla o sen tapetsera kant över kant med ikke non woven tapet är numera ett minne blott.

Jag har tapetserat flera rum nu kant i kant med helt vanliga pappers tapeter och det har blivit 100% perfekt, testade först med två våder och kollade dagen efter när det torkat och det var perfekt så det var bara att fortsätta på samma sätt. En annan fördel var att jag inte heller fick några blås bubblor. Mönster passning gav lika bra resultat.

Hur jag gjorde..
1.Kapa tapeten till önskad längd
2.Rolla på tapet klister för våt eller non woven tapet
3.Vik i hop nedre tredje delen
4.Sätt upp tapeten kant i kant, och dra ut nedre 3:e delen passa även den mot kanten på andra tapeten.
5. Borsta eller stryk tapeten så att eventuella bubblor försvinner och övjerskotts lim kommer ut på höger kanten.
6.Tvätta bort stora mängder limm på höger kanten och fortsätt kant i kant.

Viktigt att tänka på är att steg 2-4 skall göras direkt, vänta inte för då sväller tapeten.

Hoppas ni får lika bra resultat och skicka gärna ett svar i tråden om ni lyckas bra.

Edit: först använde jag ett tapetklister från bauhaus, sista två rummen använde jag billigaste byggmax våtrums lim till en mönsterpassad tapet och det funkade lika bra.

Redigerat:
Ett bra sätt! Jag gör också på det viset.

Redigerat:
Skrev fel använde tapetklister för väv och non woven tapet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.