Rumtapetserade på 50-talets slut hade ofta en smal (ca 30 mm) bård alldeles mot taklisten. Är det ngn som vet om mönstret på dessa var asymmetriskt, dvs förskjutet i sidled (alltså på bredden)?
 
Min erfarenhet säger att den avviker mönstermässigt från tapeten, samt ofta har en mörkare kulör....
 
Ja, precis så, men dess eget mönster visst satt det assymetriskt på bården?
 
Perfekt! Tack!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.