29 659 läst ·
80 svar
30k läst
80 svar
Tapet upp och ned
Och jag tycker precis tvärs om. Därför att jag kan inte, hur mycket jag än tittar på mönstret, avgöra vilket som är upp eller ner. Det ser lika rätt ut åt båda hållen. Men! Bry dig inte om vad vi tycker, det är ju din inomhusarena/kök, inte vår.
Naturligtvis skulle jag inte erkänna det för målarna, utan sparat deras lilla malör för framtida bruk.
Staffan
Naturligtvis skulle jag inte erkänna det för målarna, utan sparat deras lilla malör för framtida bruk.
Staffan
Jag personligen tycker den är snyggare upp och ner..
.. vi har själva valt att tapetsera en medaljongtapet uppoch ner i ett sovrum (annat hus). Vi var osäkra på vilket håll den skulle vara,å.. och valde det som, enligt oss, såg snyggast ut! Sedan kom någon som hade samma mönster fast annan färg,. på besök och sa att ”ja mönstret fungerar ganska bra upp och ner också” haha
MEN rätt ska vara rätt!
Om ni stör er på att tapeten är felvänd ska de såklart göra om det - de om någon borde veta åt vilket håll tapeten ska sitta! Och har ni inte kommit överens om annat ska den ju sitta rätt..
MEN rätt ska vara rätt!
Om ni stör er på att tapeten är felvänd ska de såklart göra om det - de om någon borde veta åt vilket håll tapeten ska sitta! Och har ni inte kommit överens om annat ska den ju sitta rätt..
Har den tapeten i blekgrönt/silver som är satt rätt, men tycker den funkar lika bra upponer.
En rolig sak med den tapeten är att den är billig och ser bra ut, och håller hög kvalite.
Målaren gav 5/5 i betyg på kvaliten.
En rolig sak med den tapeten är att den är billig och ser bra ut, och håller hög kvalite.
Målaren gav 5/5 i betyg på kvaliten.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Stör jag mig ej på detta skulle jag behållit det, men givetvis mot nån form av kompetensation, sen avgöra om denna uppväger..
det beror på person. Jag såg det direkt och hade sett det varje dag. Hade en kompis med medaljonger på gardinlängder som hängde upp och ned så vansinnigt störigt. En gång när jag hjälpte han städa efter en temafest hängde jag dem rätt... Han såg det inte alls men jag tyckte det var supertydligt, så som sagt är det personligt.
Jag hade nog stört mig på det, jag tycker att det tydligt går att se vilken sida som är upp. Framförallt bladen ser helt fel ut. Ni avgör själva hur mycket ni stör er på det, jag hade valt att göra om, om det var jag själv som satt upp dem.
Hade en kvinnlig bekant som var väldigt noga (snudd på OCD) och dessutom väldigt intresserad av inredning.
Hon fick själv kök samt en fondvägg i hallen tapetserad med en liknande tapet och plötsligt när vi satt på en middag flera år senare så sa en person att tapeten är ju felvänd!
Eftersom det var "rätt" i hallen så sprang alla mellan hall och kök för att titta och försöka avgöra vad som var rätt.
Det slutade med att vi nog var överens om att hallen var rätt men att det inte var klart om den var bättre än köket.
I samma lägenhet så hade hon själv satt en tapet med limsidan ut för att hon tyckte att det var så läcker struktur och därmed självklart att den sidan skulle vara utåt, utan att själv vara medveten om felet.
Hon fick själv kök samt en fondvägg i hallen tapetserad med en liknande tapet och plötsligt när vi satt på en middag flera år senare så sa en person att tapeten är ju felvänd!
Eftersom det var "rätt" i hallen så sprang alla mellan hall och kök för att titta och försöka avgöra vad som var rätt.
Det slutade med att vi nog var överens om att hallen var rätt men att det inte var klart om den var bättre än köket.
I samma lägenhet så hade hon själv satt en tapet med limsidan ut för att hon tyckte att det var så läcker struktur och därmed självklart att den sidan skulle vara utåt, utan att själv vara medveten om felet.
Jag har satt en tapet som var på fel håll på rullen. Men det var från rusta, och det satt nog även en lapp i butiken om att den var tryckt åt fel håll. Men uppenbarligen förekommer det.
Min bror fick en våd upp och ned vid en tapetsering av en hantverkare.
Min bror fick en våd upp och ned vid en tapetsering av en hantverkare.
Har en liten historia som visar hur kräsen jag är. När vi byggde vårt hus hade vi bestämt att vi skulle ha avlånga, vita, matta kakel på väggarna. Jag hade bestämt att det skulle bli grå fogar. När väl fogarna torkat insåg jag att de var för mörka.Hemmakatten skrev:
Tänkte att jag skulle störa mig på fogarna varje gång jag var i badrummet. Ringde byggaren. Han kom och krafsade ur varje fog och fogade om allt med en ljusare grå fog. Det tog 3 dagar och kostade mig +15'. Väl värda pengar för min sinnesfrid!
