Hej går precis i samma tankar vg planlösning och husmodell. Undrar om ni valt leverantör ännu? Lundqvist trävaruindustrin har precis lagt ut ett nytt laduhus på instagram med 45 grader taklutning. Kolla in leva laduhus Vilmer som har liknande mått som du gjort. Du får gärna berätta hur projektet utvecklas. Är nyfiken hur ni kommer inreda vinden vg fönster och vilka mått det blir. Lycka till med bygget!
Tack för intresse. Vi har bygglov på huset nu och Lundqvist blir leverantör. Jag kikade på Leva och många andra, men slutsatsen blev att Lundqvist blir billigare givet premissen att vi bygger mycket själva. Vi tittade även på lövånger, som också verkar vara ett mycket bra alternativ. Vad det gäller fönster, som det ser ut nu är fönsterna valda pga jag kom över ett större parti nästan nya men begagnade elitfönster. Jag kanske hade gjort andra val om jag ritat helt fritt. Nu fick vi istället stora fina glaspartier, treglas till en bråkdel av priset. Jag funderar nu på eventuella takfönster, men det lutar åt ett nej. Jag kan lägga klickplåttak själv givet att huset är helt rakt, enda hindret blir skorsten för kaminen. Orolig för att skapa merjobb och svårigheter som kommer att fördyra eftersom vi då behöver hantverkare. Kanske sätter vi in om loftet känns för mörkt längre fram.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.