2 592 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Tall värd 146000:-
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=522857&previousRenderType=3
Snacka om krutgumma
;D
Snacka om krutgumma
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Det som förundrar mig är hur en gumma som är så gammal klarar av att såga ner en tall. Framförallt när hon uppenbarligen behöver färdtjänst för att ta sig någonstans. Antigen så myglar hon färdtjänsten eller så har hon verkligen uppbringat en styrka bara för att fälla stackars grannens tall.
Hoppas att vi får reda på hur det slutar. Tvivlar på att någon åklagare vill väcka åtal för egenmäktigt förfarande. Man hänvisar nog till Jordabalken, och då står tallägaren där. Men i vilket fall som helst, så får denne vända sig till domstol med sitt ersättningsanspråk =(han lär väl få ca 2000) tyvärr >
.
Nä, han får nog mer än 2.000. Vi hade ett fall i Malmö för ett par år sedan där grannen kapade 6 m thujahäck som delade fastigheternas garageuppfart (var i samma kvarter som jag bodde i). Såg anskrämligt ut både före och efter ingreppet
. Sågaren bötlades för nyplantering samt - har jag för mig - 20.000 för åverkan.
I det fallet gällde det också ett fruntimmer, om än inte 80årigt. Finns krutgummor i alla åldrar ;D
I det fallet gällde det också ett fruntimmer, om än inte 80årigt. Finns krutgummor i alla åldrar ;D
Klicka här för att svara