F Fredrik he #1 Medlem · 1 inlägg 30 sep 2024 15:00 Fredrik he Medlem 1 inlägg 30 sep 2024 15:00 #1 Hallå! Skulle montera bort min kamin och då tappade jag en sten i golvet så den gick i 2 delar. "Fint" snitt så funderar på om det är något som går att limma ihop igen? Vad ska man limma med? Glaslim? Någon som har någon idé? #sprucken #täljsten
Hallå! Skulle montera bort min kamin och då tappade jag en sten i golvet så den gick i 2 delar. "Fint" snitt så funderar på om det är något som går att limma ihop igen? Vad ska man limma med? Glaslim? Någon som har någon idé?
D Danne824 #2 Medlem · 839 inlägg 30 sep 2024 15:21 Danne824 Medlem 839 inlägg 30 sep 2024 15:21 #2 Högtempratur silikon är nog det bästa. Men frågan är om det blir snyggt tror att man kommer att se fogen.
Högtempratur silikon är nog det bästa. Men frågan är om det blir snyggt tror att man kommer att se fogen.
Höghus #3 Allvetare · Stockholm · 3 233 inlägg 30 sep 2024 15:44 Höghus Allvetare Stockholm 3 233 inlägg 30 sep 2024 15:44 #3 Vattenglas är väl använt sedan länge för sådant. /Höghus
H Hybro #4 Allvetare · Värmland · 5 895 inlägg 1 okt 2024 21:53 Hybro Allvetare Värmland 5 895 inlägg 1 okt 2024 21:53 #4 Min Tulikivi är platsbyggd med vattenglas och täljstens pulver.