1 688 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Takvinkel utbyggnad
Håller på att bygga till min lilla stuga som är 6.5m bred samt 8.0m lång,tillbyggnaden är 8.0m bred samt 10m lång. Byggkropparna har gavlarna åt samma håll men är förskjutna,så att utbyggnaden går in på halva gaveln. Nu kommer min fråga.
Ska jag jag ha samma höjd på nockarna eller ska jag ha samma vinkel på taken?
Vinkeln blir ju inte samma när spännvidden är längre om jag tar samma nockhöjd, den blir flackare,vete tusan vad som ser bäst ut!
Tacksam för råd!
Ska jag jag ha samma höjd på nockarna eller ska jag ha samma vinkel på taken?
Vinkeln blir ju inte samma när spännvidden är längre om jag tar samma nockhöjd, den blir flackare,vete tusan vad som ser bäst ut!
Tacksam för råd!
Klicka här för att svara