Tänkte se om jag får liv i den här tråden igen då jag glömde bort den för en stund.
Så här ser takstolarna ut inifrån vinden. Den timrade ytterväggen för vinden låtar även den, samt att man som sagt ser att nocken rört sig i sidled om man står och tittar parallellt med vindskivorna. Jag är även ganska säker på att stolpen som går i mitten på bilden av fasadens utsida är monterad i efterhand som stöd. Den går hela vägen ner till altanen på markplan.
Är det något jag bör oroa mig för, eller är det något som man kanske kan ta tag i när det är dags att byta taket? Verkar som sagt ha varit så här ganska länge, och har inte sett något rörelse sedan jag flyttade in för 3-4 år sedan.