Hej. Har ett hus som är bygg 1968. Platt plåttak. Taket hat börjat läcka ganska ordentligt och har tänkt använda 3 cm isolerskivor mellan falsarna och Icopal Mono som system. Eftersom jag kommer att öppna innertaket och se vilka skador detta läckage orsakat så är jag osäker på om jag skall vänta med att lägga på icopal systemet nu eller vänta till det blir varmare och först kolla upp vad läckan orsaka utifrån dvs riva upp plåten. Eller skall jag lägga på det nu och ta i problemet från insidan sen. Vill inte lägga på taket i onödan bara för att riva upp det igen senare. Problemet är att jag verkligen behöver lägga nytt tak direkt beroende på att det regnar in mycket.
Tacksam för lite synpunkter.
 
Rickard.
Du får göra en bedömning, tror du att så mycket under måste bytas så det blir orimligt att göra underifrån så är det ju dumt att lägga på ny papp. Är det inte så så är det bara att köra, visar det sig en del skador på råsponten kan man bara förstärka under.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.