Håller på att byta tak på ladan, lagt ny papp och läkt. Nu ska jag lägga plåt, vanlig. Taket är ca 340 cm brett. Det finns plåtar som är 350 cm x 100 cm. Frågan är om dom blir för otympliga att få upp på taket? Och om jag istället ska köpa mindre bitar och skarva? Vore skönt o slippa skarvar..
Självklart hela plåtar. Om det inte finns standardplåt i rätt mått går det att beställa.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Om du sätter en skruvtving på kortänden så får du ett bättre tag om plåten.
Protte
Protte
Klicka här för att svara
