Jag skatill och byta tak på huset. Jag inser att det är en hemskans massa pappspik som måste slås i. Därför började jag kika lite på takpappspistoler. Frågan jag vill ha ett klokt svar på: Hyra eller köpa? Jag tror mig ha möjlighet att kunna övertala någon kollega att plocka med sig en ifrån USA. Jag kikade lite snabbt på HomeDepot och Lowes. En Hitachi NV45AB2 t ex för 299 dollar+skatt blir ca 2400 SEK. Eftersom jag förmodligen inte har någon som helst användning för denna efter mitt tak är omlagt, så skulle jag i sådana fall kränga bort den. Men frågan är om det finns något att tjäna på detta? Pistolen jag kikade på, är den OK? Finns bättre alternativ?
Ja jag vet att det kostar några hundringar att hyra, men det är ändå något speciellt med att äga själv. Men samtidigt får det ju inte vara dyrare...

Du har väl svarat själv. Om du aldrig någonsin kommer att använda pistolen igen så är det ju bättre att hyra den. F.ö. så är det nog spiken som blir den stora kostnaden, inte själva pistolen. Det är bra om man kan hyra en pistol och samtidigt ta med ett par lådor spik, om man sedan får lämna tillbaka det som man inte använt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.