Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det går alldeles säkert att lägga på ett lager panel till.
Men varför, tycker du inte att det är snyggt nu?
Hur skulle den nya panelen se ut? Sättas i vilken riktning?
Men varför, tycker du inte att det är snyggt nu?
Hur skulle den nya panelen se ut? Sättas i vilken riktning?
Tänkte sätta upp ungefär sådana här https://www.bauhaus.se/takpanel-hun...elG0Go5eJi9b19lXydkP73c_ne8Y6tLRoCsXMQAvD_BwE.KnockOnWood skrev:
Vill ha vitt, funderar att man kanske kan måla de befintliga, men det är ett mellanrum och där är det takpapp, så att måla på det kanske inte går?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag kan också tänka mig ett annat tillvägagångssätt.
Arbetsammare, men troligen också billigare.
Måla den befintliga takpanelen vit, det går rätt lätt att rolla, men golvet behöver så klart skyddas med papp.
Om de svarta springorna är störande, så skaffar du hem lister, t.ex. foglist 8x21 och sätter över skarvarna.
Och då har du fortfarande äkta trä i taket
Måla den befintliga takpanelen vit, det går rätt lätt att rolla, men golvet behöver så klart skyddas med papp.
Om de svarta springorna är störande, så skaffar du hem lister, t.ex. foglist 8x21 och sätter över skarvarna.
Och då har du fortfarande äkta trä i taket
KnockOnWood skrev:
Jag kan också tänka mig ett annat tillvägagångssätt.
Och då har du fortfarande äkta trä i taket![]()
De svarta i springorna är takpapp, är det ok att måla på det?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det är säkert ok, men är kanske väldigt pilligt.E Erik Jakubek skrev:
Det är ju inte bara pappen, utan också kanterna på panelbrädorna som behöver målas vita då.
Men varför inte försöka på en liten bit, en halv kvadratmeter eller så, och se hur det blir?
Hej, har likadant tak, dock grönmålat 🙃. Vill också måla vitt. Ser att det här inlägget är från 2018 så hur gjorde du och har du bild, väldigt tacksam för hjälp! 😊E Erik Jb skrev:
Vänligen
Kicki L
Hej,K K Lindh skrev:
Det slutade med att vi sprutmålade taket vitt, det blev jättebra. Har tyvärr ingen bild, men kan försöka komma ingång att ta en nu i helgen när vi ska vara uppe i stugan.
//Erik
Klicka här för att svara