Ska lägga om tak och fått tag i en firma som verkar bra. Firman har en hemsida med många fina bilder och på stora flotta hus. Personen ifråga som jag haft kontakt med och som utåt sett verkar företräda firman hävdar att han fixat taken på de stora fina husen har han som gjort. När jag googlar upp firman står det de har minst en betalningsanmärkning (6 månader gammal). Ok. Tänkte jag. Det kanske bara är en anmärkning och behöver ju inte vara så farligt. Men sen hittar jag noll omdömen om firman på nätet. Noll. Firmans namn har varit detsamma i över 10 år. Är det inte lite konstigt om de nu har gjort så fina takarbetets som han hävdar. En annan lite märklig grej är att personen ifråga som jag har haft kontakt med och varit och tittat på mitt tak inte har någon befattning i bolaget. Jag har fått intrycket att det är hans bolag. Det sitter någon annan i styrelsen. Ska jag hoppa den här firman eller är jag lite övernitisk? Synpunkter mottas tacksamt

Enklast är väl att prata med någon som fått sitt tak gjort. Be om adresser på några av taken så kan du åka på hembesök.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.