Mats-S
Förstår inte era tveksamheter mot masonite. Vi pratar alltså om en betydligt starkare och oljebehandlad masonit, inte något tunt skit som typ standardmasonite.
Att riva masoniten (om den är felfri och 100% tekniskt funktionell) och lägga dit takväv istället anser jag personligen är att kasta pengar i sjön, ger absolut inget mervärde, endast utgifter.

A Anmg skrev:
Fått en offert förra året på enkelt byte på runt 140k, men en offert på divoroll på 220.
80K i sjön för att få divoroll :cool:

Har haft mitt tak sedan 1982 med masonite + betongpannor, har aldrig varit något problem med det. Har gjort lite stickprov då och då, det är som nytt. Att masoniten inte skulle tåla en sprucken panna är ren BS, i det fallet gör masoniten ett lika bra jobb som en takväv. Det verkar som om det går massa vandringsmyter om problem med den här konstruktionen, Visst, är det någon klåpare som lagt taket så funkar det inte, men det betyder ju inte att alla tak med masonite är dåliga?

Ja. Är du nöjd med masonit så har vi väl olika krav helt enkelt.

Mats-S Mats-S skrev:
Förstår inte era tveksamheter mot masonite. Vi pratar alltså om en betydligt starkare och oljebehandlad masonit, inte något tunt skit som typ standardmasonite.
Att riva masoniten (om den är felfri och 100% tekniskt funktionell) och lägga dit takväv istället anser jag personligen är att kasta pengar i sjön, ger absolut inget mervärde, endast utgifter.

80K i sjön för att få divoroll :cool:

Har haft mitt tak sedan 1982 med masonite + betongpannor, har aldrig varit något problem med det. Har gjort lite stickprov då och då, det är som nytt. Att masoniten inte skulle tåla en sprucken panna är ren BS, i det fallet gör masoniten ett lika bra jobb som en takväv. Det verkar som om det går massa vandringsmyter om problem med den här konstruktionen, Visst, är det någon klåpare som lagt taket så funkar det inte, men det betyder ju inte att alla tak med masonite är dåliga?
Känns så, tar hellre spont om pengarna är samma.
Men det är lite blandat vad folk tycker, som väntat.

Någon som har tips om firmor som är seriösa och duktiga? I göteborgsområdet.

Tak med tegelpannor där skruvning saknas enligt föreskrifter, närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här ser man ju att takfirman inte skruvat teglet två rader runt om som benders föreskriver

Vad menas? Fel tråd kanske?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.