Normalt har man en manchettliknande sak som har ett uppvik mot röret och sedan går upp under den våden som går närmast över genomföringen. I vissa fall på papp så monteras den med lämplig tätmassa direkt på våren som du råkar hamna på. I ditt fall så får du nog leta upp instruktion för din produkt och se hur genomföringar ska göras. Som det ser hos dig ser det ut som vatten under ditt yttertak kan leta sig ner längs kanalen om inte något missats och kommer monteras
Jag skulle inte acceptera pappvåden de har lagt runt röret sen stiftat med en miljard stift..
Vatten som rinner uppifrån kommer kunna rinna bakom och under den våden, sätter man sen en manschett uppepå den våden så har den noll funktion från ev trasig panna i raderna ovanför.
Den bör överlappas av våderna som ligger ovanför i takfallet sett
Vatten som rinner uppifrån kommer kunna rinna bakom och under den våden, sätter man sen en manschett uppepå den våden så har den noll funktion från ev trasig panna i raderna ovanför.
Den bör överlappas av våderna som ligger ovanför i takfallet sett
Det är helt jävla fel 😑R Rolle85 skrev:
1.Man skall inte stfta upp på papp
2. Ventilationshuv behövs för genomförning av ventilation, kopplas under råspont
Klicka här för att svara
