I mitt hus blir det omöjligt att inte ha lister mot alla tak i hela huset... Snickarn har lämnat härligt stora glipor mellan tack och vägg, i ryggåstaket är det på ett ställe ca 4 cm glipa. I alla övriga rum är det ca 0.5-2 cm glipa mellan vägg och tak. Men jag ska inte sätta upp nåra lister först efter besiktningen. Vill se vad besiktningsmannen säger när jag påpekar att jag inte vill behöva dölja med taklister.
 
Hej på er,
var det någon av er som limmade listerna? Jag har också fått tips att använda ett snabbtorkandesättlim som skall hålla fast på längre sikt och ett ännu snabbhärdande lim, typ smältlim utduttat på listen för att få den att sitta fast till sättlimmet härdat.

provade den tekniken på en dörrlist men fick inte alls det att sitta fast med smältlimmet.

hur gick det för er? vad använde ni för lim och blev det bra att fästa med?

/Stefan
 
Kan ju tipsa om att biltema har monteringslim som är i klass med PL limmen.

Billigt och skitbra, har själv satt massa list med denna
 
Jag har satt upp nytt Huntonittak och kommer att spika fast lister i taket, på dom reglar som jag satt fast taket i.
Ett tips som jag fått från en snickare / badrumsbyggare.
Frågade också om det behövde limmas, men det behövdes inte.
Rätt eller inte ?
Ser fram emot flera tips.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.