J JF. #1 Medlem · Västmanland · 747 inlägg 28 okt 2008 13:33 JF. Medlem Västmanland 747 inlägg 28 okt 2008 13:33 #1 Är nu på slut tampen med badrumsrenoveringen och ska nu måla taklisterna. Frågan är ska jag måla de i samma färg som dörrfodren eller använda färgen jag målade taket med? Vad blir snyggast?
Är nu på slut tampen med badrumsrenoveringen och ska nu måla taklisterna. Frågan är ska jag måla de i samma färg som dörrfodren eller använda färgen jag målade taket med? Vad blir snyggast?
Linska #2 Medlem · 1 218 inlägg 28 okt 2008 14:39 Linska Medlem 1 218 inlägg 28 okt 2008 14:39 #2 Samma som taket är väl det vanliga.
5.2 racing #3 Medlem · götaland · 2 039 inlägg 28 okt 2008 20:43 5.2 racing Medlem götaland 2 039 inlägg 28 okt 2008 20:43 #3 Kan du inte skippa taklisterna och dra en silicon eller mjukfog. Eller om det går; hårdfog?
GzO #4 Medlem · Västra Finlands län · 514 inlägg 29 okt 2008 06:46 GzO Medlem Västra Finlands län 514 inlägg 29 okt 2008 06:46 #4 Enligt mig så är det mest estetiskt om takfärgen går ner en bit på väggen. Gäller i alla rum. Men smaken är ju som bekant som...
Enligt mig så är det mest estetiskt om takfärgen går ner en bit på väggen. Gäller i alla rum. Men smaken är ju som bekant som...
J JF. #5 Medlem · Västmanland · 747 inlägg 29 okt 2008 13:26 JF. Medlem Västmanland 747 inlägg 29 okt 2008 13:26 #5 Tyvärr var de lite för stora glipor mellan kakel och gips så var tvungen att sätta list. Men ja gör som ni säger och målar den i takfärgen.
Tyvärr var de lite för stora glipor mellan kakel och gips så var tvungen att sätta list. Men ja gör som ni säger och målar den i takfärgen.