Jag är i färd med att sätta upp taklisteroch har ett ställe som jag inte vet hur jag ska göra på ett snyggt sätt.

1. Hela rummet har pärlspontat tak (som ska målas vitt) MEN halva rummet har ca 1.5cm lägre takhöjd. Skarven mellan vid taken tänkte jag sätta en specialtillverkad list (typ en tröstel fast i taket) men fågan är hur man ska sätta taklisterna på ett snyggt sätt. Figuren visar en principskiss på hur det seer ut från sidan. Som det är ritat blir det ju inte så snyggt då taklisten bara slutar rakt av vid skraven och på så sät frå en synlig avkapad kortsida.... Några tips på hur man kan göra? Ett alternativ skulle ju vara att sätta en tjockare taktröskel som är lika tjock som taklisen är bred.... men finns det någon bättre ide är jag tacksam

• taklist.jpg
Av vilken anledning sadlades inte taket ner till samma höjd?

Svarade på ett tidigare inlägg att en bild hjälper. Men har du tillgång till en byggklyv och en moraknv då kan man hitta på mycket. En multisåg (typ fane) så kan du hitta på ännu mer. :)

/Bara jag.

jag bara satte nytt tak på ena delen då den lägre redan hade ett fint tak.Visst kunde man salat och fått samma nivå, mengjort som gjort är

halloj igen.

Finns väl lite olika sätt att fixa en sån grej, spontant så här skulle jag nog sätta en liten fyrkantig snickarglädjekub, samma som man kan sätta i hörn om man inte orkar gira.

/ Bara jag

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.