Hej!

Jag och min sambo är i full fart med att kolla på hus och har hittat ett objekt vi är intresserade av men har nyligen upptäckt en stor röd flagga. Takhuven med tre ventilationsrör? har stått helt utan lock i 6 månader...
Det har alltså snöat och regnat rakt in här:
Takhuve med tre oskyddade ventilationsrör utan lock på ett platt tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Takhuvar med tre oskyddade ventilationsrör exponerade för väder och vind.
Skapa konto

Ventilationsrör utan skydd, synlig rost och isoleringsexponering på ett tak.
Skapa konto

Öppna ventilationsrör på tak med synlig isolering, risk för fuktskador i huset.
Skapa konto

Ett av rören går till badrummet uppe och man ser rakt in till fläkten som står och snurrar.
De andra rören vet jag inte vart de går.

Denna upptäckt har fått oss väldigt osäkra om vi vill köpa huset (vi har lagt bud och är just nu enda budgivare). Hur stor sannolikhet är det att tak, och de rum som denna ventilation går till är fuktskadade?

Har dessvärre inte haft möjlighet att kika i utrymmet under taket.

Tacksam för snabba svar!

/Rasmus

Risk för att det är fuktskadat uppe på vinden

Utifrån bilderna kan man ju gissa att det inte finns ngn vind som går att komma in i (platt tak). Jag hade inte köpt om man inte kan öppna ett inspektionshål på lämpligt ställe.

Demmpa Demmpa skrev:
Risk för att det är fuktskadat uppe på vinden
Larsa Larsa skrev:
Utifrån bilderna kan man ju gissa att det inte finns ngn vind som går att komma in i (platt tak). Jag hade inte köpt om man inte kan öppna ett inspektionshål på lämpligt ställe.
Misstänker också fuktskadat på vinden, om inte mer.
Det finns en inspektionslucka som jag dessvärre inte kom åt idag, men om vi ska kika vidare så ska vi självklart kolla där.

Hur är det med besiktningar, hur utförliga är dem egentligen? Kollar dem vind, gör fuktmätningar där det krävs? Hur görs fuktmätning i badrum osv som är kaklade? Badrummet nere tyckte vi lukta "vått" när vi var på visning första gången.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.