Takpannorna brukar vara spikade i dom 2 sista (nedersta) raderna.. är dom inte det?

 
men Annae menar väl inbrädningen på undersidan, mellan vägg och hängräna.....?

Och det är klart att det går att byta enstaka brädor! Fram med sticksågen bara!
 
ahhaa... det är klart det..! ::)

Dom har igentligen ingen större funktion änn att se snygg ut.. ev leda luft in på vinden..

Bara o byta ut.. :D

lite merkligt att dom är i dåligt skick.. där brukar dom ju vara skyddade för Vind o väder. hyggligt iallafall.. bara dom är målade..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.