2 894 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Takfotsbelysning på huset?
Vi vill ha lite belysning på huset. Men funkar det att köra med takfotsbelysning och hur ska man fixa detta praktiskt så det blir snyggt? Om man sätter belysning precis över fönstret kommer det då inte lysa in för mycket i genom fönstret? Den sidan jag har tagit bild på är den längsta, andra sidan är ca 1-1,5 m kortare.

Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Eftersom att du ha en takfot som inte är inklädd så går det inte att sätta vanliga utomhusspottar. På en kåk med liknande takfot så satte jag LED-spottar som satt på en liten arm och vinklade som jag ville ha dem.
Här är två länkar!
http://fluxio.se/forum/showroom/2170-bilder-fran-jobbet-jag-sysslat-med-den-senaste-tiden.html#2172
http://fluxio.se/forum/showroom/217...den-senaste-tiden.html?limit=20&start=20#2393
Men eftersom att det är en enplanskåk så skulle jag tro att det skulle bli snyggare med en armatur med uppåt och nerljus vid varje hörn och på varsin sida av dörren.
Ungefär något så här (fast dessa hade alldeles för starka ljuskällor): http://www.google.com/imgres?q=ytte...0&tbnw=200&start=0&ndsp=10&ved=1t:429,r:2,s:0
//Patrik
Här är två länkar!
http://fluxio.se/forum/showroom/2170-bilder-fran-jobbet-jag-sysslat-med-den-senaste-tiden.html#2172
http://fluxio.se/forum/showroom/217...den-senaste-tiden.html?limit=20&start=20#2393
Men eftersom att det är en enplanskåk så skulle jag tro att det skulle bli snyggare med en armatur med uppåt och nerljus vid varje hörn och på varsin sida av dörren.
Ungefär något så här (fast dessa hade alldeles för starka ljuskällor): http://www.google.com/imgres?q=ytte...0&tbnw=200&start=0&ndsp=10&ved=1t:429,r:2,s:0
//Patrik
Redigerat:
Klicka här för att svara
