2 473 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Takfönster igen - samma problem som förra året?
Nu snöar det igen, förra året var vi oförberedda och efter en längre tids töande och påfrysning läckte Velux-fönstren. I tisdags skulle jag vara ordentlig och sopa undan lite, reste stegen, upp med piassavan i högst hugg - bara för att glida iväg med stegen och hamna i backen. Fyra brutna revben och kantstötta ländkotor samt tre stygn i bakhuvudet var "belöningen".
Tips: gardera er om ni ska upp på taken eller låt proffsen sköta det.
Kjell G
Tips: gardera er om ni ska upp på taken eller låt proffsen sköta det.
Kjell G
Tack för uppmuntran - det läker med tiden sägs det, men den lilla bitterheten mot att man beter sig korkat sitter djupt. Efteråt vet jag ju precis hur jag skulle gjort, var ju uppe o knackade is förra året med gott resultat och utan olyckor.
Några takfönster blir det nog inte framöver heller - läge för bungalow nästa gång?
Kjell G
Några takfönster blir det nog inte framöver heller - läge för bungalow nästa gång?
Kjell G
Moderator
· Stockholm
· 57 631 inlägg
Jag har fått lära mig en tumregel för hur man ställer upp en stege utan risk för att den skall glida bakåt. Stegen skall stå med ca 70 graders lutning. Och det får man om man står med fötterna stegen på marken och sträcker ut armen böjd mot stegen så skall armbågen precis nå fram till stegen.
Nu vet jag ju inte om stegen i det här fallet gled bakåt eller i sidled.
Nu vet jag ju inte om stegen i det här fallet gled bakåt eller i sidled.
Krya på dig Kjell! Du lär väl få höra det resten av livet kan jag tänka... 
Jag har 4 Velux takfönster och inga av dem läcker, peppar peppar. Men av intresse skulle det vara intressant att veta var/hur dina fönster läckte in? Jag upplever den som både välgjorda och "smarta" så jag kan inte se hur dom skulle kunna ta in vatten utan vidare.
Mvh,
Ulrik
Jag har 4 Velux takfönster och inga av dem läcker, peppar peppar. Men av intresse skulle det vara intressant att veta var/hur dina fönster läckte in? Jag upplever den som både välgjorda och "smarta" så jag kan inte se hur dom skulle kunna ta in vatten utan vidare.
Mvh,
Ulrik
Klicka här för att svara