5 497 läst ·
32 svar
5k läst
32 svar
Taket läcker in när snön töar.
Nu vet jag inte om min ritning hjälper dig men det är som två vanliga tak möte varandra men en ränndal mellanmexitegel skrev:
Utifrån din första bild i tråden så är taken byggda på sådant sätt att det finns en mängd olika sätt för vatten att hitta i alla skrymslen och vrår. Jag skulle till och med vilja dra det så långt att det är olämpligt byggt.
Det kommer inte bli långsiktigt bra med mindre än att du som föreslagits ser till att få underlagspappen ordentligt svetsad med uppvik och att du tar in rejält duktiga plåtslagare som inser svårigheterna med alla vinklar som möts och inte tar några genvägar alls.
Att det skulle vara kondens ser jag som mindre sannolikt. Att du öppnat upp nock ökar eventuellt risken då du kan få in mer fuktig luft isåfall.
Det kommer inte bli långsiktigt bra med mindre än att du som föreslagits ser till att få underlagspappen ordentligt svetsad med uppvik och att du tar in rejält duktiga plåtslagare som inser svårigheterna med alla vinklar som möts och inte tar några genvägar alls.
Att det skulle vara kondens ser jag som mindre sannolikt. Att du öppnat upp nock ökar eventuellt risken då du kan få in mer fuktig luft isåfall.
Klicka här för att svara