Hej Tony här,tänker byta ut mitt eternittak som är sirka 50 år, har börjat att spricka , tänkte lägga benders betongpanna, vad tror ni behöver jag förstärka takbjälkarna dom är 14/4,5 o avståndet mellan dom är 115 cm, takfirman jag talat med säger att jag inte behöver men, jag kan inte släppa tanken, vad tror ni, tacksam för råd. Tony
 
Vilken snözon?
Vilken taklutning?
Vilken spännvidd på takstolarna?
Hur ser takstolarna ut?
Är det platta eller vågformade eternitplattor idag?

Skulle säga att högst troligt så behövs ingen förstärkning.


Vi har samma dimension på överramarna i takstolarna samt samma avstånd mellan takstolarna som ni å vi har betongpannor.
 
  • Gilla
Tony Hallberg
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Vilken snözon?
Vilken taklutning?
Vilken spännvidd på takstolarna?
Hur ser takstolarna ut?
Är det platta eller vågformade eternitplattor idag?

Skulle säga att högst troligt så behövs ingen förstärkning.


Vi har samma dimension på överramarna i takstolarna samt samma avstånd mellan takstolarna som ni å vi har betongpannor.
Ett vågformat tak med en skorsten mot en disig himmel och solen som skiner svagt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inre delen av ett vindstak med synliga träbjälkar och en rullad isoleringsmatta på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vindsvåning med synliga takbjälkar och isolering samt en trästol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett vågformat tak med en skorsten mot en disig himmel och solen som skiner svagt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inre delen av ett vindstak med synliga träbjälkar och en rullad isoleringsmatta på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vindsvåning med synliga takbjälkar och isolering samt en trästol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inre delen av ett vindstak med synliga träbjälkar och en rullad isoleringsmatta på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Demmpa Demmpa skrev:
Vilken snözon?
Vilken taklutning?
Vilken spännvidd på takstolarna?
Hur ser takstolarna ut?
Är det platta eller vågformade eternitplattor idag?

Skulle säga att högst troligt så behövs ingen förstärkning.


Vi har samma dimension på överramarna i takstolarna samt samma avstånd mellan takstolarna som ni å vi har betongpannor.
Tack för ditt svar. Jag bor i zon 4, taklutningen är 45, plattorna är vågformade . Tony. Vindsvåning med synliga takbjälkar och isolering samt en trästol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.