Hej Tony här,tänker byta ut mitt eternittak som är sirka 50 år, har börjat att spricka , tänkte lägga benders betongpanna, vad tror ni behöver jag förstärka takbjälkarna dom är 14/4,5 o avståndet mellan dom är 115 cm, takfirman jag talat med säger att jag inte behöver men, jag kan inte släppa tanken, vad tror ni, tacksam för råd. Tony
Vilken snözon?
Vilken taklutning?
Vilken spännvidd på takstolarna?
Hur ser takstolarna ut?
Är det platta eller vågformade eternitplattor idag?
Skulle säga att högst troligt så behövs ingen förstärkning.
Vi har samma dimension på överramarna i takstolarna samt samma avstånd mellan takstolarna som ni å vi har betongpannor.
Vilken taklutning?
Vilken spännvidd på takstolarna?
Hur ser takstolarna ut?
Är det platta eller vågformade eternitplattor idag?
Skulle säga att högst troligt så behövs ingen förstärkning.
Vi har samma dimension på överramarna i takstolarna samt samma avstånd mellan takstolarna som ni å vi har betongpannor.
Demmpa skrev:
Vilken snözon?
Vilken taklutning?
Vilken spännvidd på takstolarna?
Hur ser takstolarna ut?
Är det platta eller vågformade eternitplattor idag?
Skulle säga att högst troligt så behövs ingen förstärkning.
Vi har samma dimension på överramarna i takstolarna samt samma avstånd mellan takstolarna som ni å vi har betongpannor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för ditt svar. Jag bor i zon 4, taklutningen är 45, plattorna är vågformade . Tony.Demmpa skrev:
Vilken snözon?
Vilken taklutning?
Vilken spännvidd på takstolarna?
Hur ser takstolarna ut?
Är det platta eller vågformade eternitplattor idag?
Skulle säga att högst troligt så behövs ingen förstärkning.
Vi har samma dimension på överramarna i takstolarna samt samma avstånd mellan takstolarna som ni å vi har betongpannor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara