Hej!

Ska riva/byta ett eternit-tak och lägga plannja alternativt tegelpannor om takstolarna håller.

Om huset är byggt 1968, bör man då i samma veva byta råsponten?
 
Det skall väl inte behövas såvida den inte är skadad av fukt eller annat. Jag skulle inte bytt, men vad säger takläggargurusarna ?
 
Inte skulle jag byta råsponten bara för bytandetes skull. Byt den råspont som inte är frisk!
 
Varför skulle du byta sponten? Skadad? Om inte så finns det ju ingen anledning.

MrE
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.