1 274 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Takbyte
är dags att byta tak hemma, har masonit som undertak med bärläkt, betongpannor.
Nu blir de genomtramsäker duk, bärläkt och betongpannor, de ja funderar på är överhänget på sidorna, mot gavlarna på mitt garage, hur fäster man duken där? Eller låter man den rå över en bit och fäster den underifrån i bärläkten?
Häftar man duken eller ska den pappspikas? Farmarskruv?
Nu blir de genomtramsäker duk, bärläkt och betongpannor, de ja funderar på är överhänget på sidorna, mot gavlarna på mitt garage, hur fäster man duken där? Eller låter man den rå över en bit och fäster den underifrån i bärläkten?
Häftar man duken eller ska den pappspikas? Farmarskruv?
Produkter som diskuteras: "Farmarskruv"
Farmarskruv FZB elförzinkad FAST
Utvändig infästning av byggplåt
147 kr inkl moms
Läs mer
I gavlarna tror jag fäste duken underifrån bara. Täckte ju sen med brädor utsprånget.
Jag häftade fast duken på takstolarba sen "klämde" jag även duken under ströläkt som jag spikade på varje takstol för att sen lägga på bärläkt (reglar 45*70) och sen plåt.
Jag häftade fast duken på takstolarba sen "klämde" jag även duken under ströläkt som jag spikade på varje takstol för att sen lägga på bärläkt (reglar 45*70) och sen plåt.
Jo det blir väll litet häng men enligt monteringsanv skulle duken klämmas.och det kändes bättre också än att det bara satt fast med klammrar från häftpistolen.buspojken skrev:
Speciellt om vinden skulle hinna ta tag i duken medans man jobbar och inte fått på plåten än
Håller med, ja ska köra betongpannor, så lite osäker på storlek på bärläkten också, men 45x70 måste räcka.
La du ut en våd, sen strö/bär? För o ha något o stå på? Blir många skarvar på strö isf men de kanske inte spelar någon roll
La du ut en våd, sen strö/bär? För o ha något o stå på? Blir många skarvar på strö isf men de kanske inte spelar någon roll
Det är så det stog i anv.men gjorde tvärt om pga det var så dåligt väder. Började uppifrån med gamla teglarna och masonit kvar pga det var så dåligt väder. Regnskurar stupiettbuspojken skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden