Krilleman
Jag tog in offert på mitt tak. Hutlöst dyrt!

¤ 156m² takyta
¤ Betongpannor + papp
¤ Tre genomföringar
¤ En skorsten
¤ Ett takfönster (ska behållas)
¤ Vindskivor
¤ Allt plåtarbete

256,000:- minus ROT. Jag bor visserligen på landet, så jag hade räknat med att betala lite mer, men inte 100,000:- mer än vad jag såg som skäligt.

Dom fick inte jobbet.

Nu ska jag göra det själv istället. Materialmässigt landar allt på ca 40-50,000:- plus ställning och lite containertransporter.
 
Okej , ne de är råspont för ett tak på ca 140kvm papp, läckt , pannor , stuprännor , vinskivor , sotnings steg vet ej vad dem heter. Ett helt bytt tak . Vi skulle få materialet för snickar firmans inköpspris.
 
Ohoj de var dyrt ja ! Det är ungefär vad vår snickare sa om materialet till vårt tak också att vi får de för den summan resten är arbete
 
haraldsson123 skrev:
Okej , ne de är råspont för ett tak på ca 140kvm papp, läckt , pannor , stuprännor , vinskivor , sotnings steg vet ej vad dem heter. Ett helt bytt tak . Vi skulle få materialet för snickar firmans inköpspris.
Då kan du ju inte jämföra offerter om det är kompispris på den ena. Blir ju bara larvigt att säga att den andra är dyr.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.