Hej!

Skrev precis ett inlägg angående spottar med låg bygghöjd men om det blir så att vi inte kommer att ha spottar i badrummet så är jag nyfiken på förslag på annan takbelysning för badrum. Jag vill helst inte ha IP21 klassad belysning utan helst IP44.

Vårat badrum är 4400mm långt och 1560mm brett. Ganska avlångt med andra ord. På ungefär mitten så sitter det en mellanvägg som går ut till lite mer än halva bredden vilket gör att det kommer att vara som ett dörrhål mellan rummen (dock ingen dörr). Dörrhålet kommer att vara 700mm brett. Se väldigt enkel bild nedan:

Om jag inte ska ha spottar vad skulle kunna vara en lämplig och snygg belysning att ha i taket? Detta badrum är i ett källarplan så det finns inga fönster i badrummet varför bra ljus kommer att vara viktigt.

Tack på förhand.

• badrum.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
det skulle passa med 2 st 100W taklampor , en i varje del + extra belysning vid spegeln. Oftast finns det badrumslampor på max 40-60W och det är inget bra i rum utan dagsljus och en katastrof om väggar och golv är i mörk färg.
Själv har jag sökt länge och till slut hittat " ifö electric" ( sök deras hemsida med återförsäljarlista) som har snygga klasiska lamparmaturer ( tycker jag ;) ) för bad och bastu , visa modeller med hög skyddsklas, finns för upp till 100W som du kommer att behöva . Kolla dom innan du traslar dej in i spottandet :).
Själv har jag i min källarbad 100W i taket + 2x75W lysrör vid spegeln och det är inte för mycket i ett rum 2x2m och beige kakel.
gaia

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.