Hej
Är i planeringen i att bygga ut huset och i samband med detta byta tak på garaget. Har idag ett pulpettak på garaget som jag skulle vilja byta till sadeltak, jag får då upp takhöjden i garaget/verkstaden från 1,90 till 2,40 m. Även utbyggnaden bakom garaget kräver högre takhöjd. Estetiskt tycker jag oxå det tilltalar.
Ett problem är dock hur jag löser vattnet mellan dom två taken. Finns det någon beprövad lösning på detta? Det sitter idag hyfsat nya, ~10 år, betongpannor på huset, garagetaket är papp original sen -68.
/Peter
Är i planeringen i att bygga ut huset och i samband med detta byta tak på garaget. Har idag ett pulpettak på garaget som jag skulle vilja byta till sadeltak, jag får då upp takhöjden i garaget/verkstaden från 1,90 till 2,40 m. Även utbyggnaden bakom garaget kräver högre takhöjd. Estetiskt tycker jag oxå det tilltalar.
Ett problem är dock hur jag löser vattnet mellan dom två taken. Finns det någon beprövad lösning på detta? Det sitter idag hyfsat nya, ~10 år, betongpannor på huset, garagetaket är papp original sen -68.
/Peter
Medlem
· västragötaland
· 1 558 inlägg
Kan man undvika och bygga på det visset så gör man det blir bara problem men visst finns den några lösningar.
Klicka här för att svara
