Frågan vi har ett tak som har typ 5graders lutning nu har vi fått läckage. Planen är att sätta på ett nytt 30 graderst tak behöver man ta bort den gamla pappen eller kan man bygga in den om man kan bygga in den finns det några risker med det.
 
Rickard.
Ska du behålla den gamla isoleringen osv kan du lämna pappen.
 
Totte_S
Problem som alltså kan uppstå är om du isolerar mer och behåller pappen. Då får du flera ångtäta skikt i konstruktionen och då kommer du sannolikt att få fuktproblem över tid. Om du bara bygger nytt tak så får du en stor luftspalt och det är inget problem så länge du ser till att den är ventilerad för att undvika stillastående, fuktig luft.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.