Jag har precis monterat luftspalter mot råspånt/tak, några av facken, i t ex takkupan blir dock täta både uppe och nere (hoppas ni förstår) dvs ingen inluft/frånluft.

Hur löser man detta bäst, borrar man luftningshål genom spånten och sätter ngn form av galler på utsidan (under pannan) ?, måste man borra både uppe och nere för cirkulation ?


Mvh
/Andreas
 
Totte_S
Totte_S skrev:
Mögelstopp heter lösningen. En liten plasthuv som kostar ett par kronor, eller ett par tior för en hel bunt  ;)
Lyft bort panna, borra hål med dosfräs eller hålsåg, skruva dit mögelstopp, tebax med pannan, klart!

finns beskrivningar på nätet nånstans...här tex [länk]
Snarare ett par tior styck och ett par hundringar för ett 10-pack.
 
Kalas, det var ngt sådant jag tänkt mig

Tack för svar!
 
Totte_S
JLT skrev:
Snarare ett par tior styck och ett par hundringar för ett 10-pack.
:-[ Rodnar, skäms och ställer mig i skamvrån för att ha vilselett prismässigt. För många siffror i huvet é aldrig bra. Hade det handlat om liv o död hade jag väl fått ta på mig mellanskillnaden ;)
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.