J
Hej! Vi ska lägga om vårt tak och laga/måla fasaden. Företaget som ska göra detta kom med sin tidsplan idag där takbytet sträcker sig över 6 veckor och fasadarbetet över 3 veckor. De verkar heller inte som om de tänker göra dessa saker parallellt, vilket leder till att vi måste ha en byggnadsställning runt huset i ca 9 veckor.

1. Finns det någon anledning till att man inte skulle vilja göra taket och fasaden samtidigt?
2. Är inte 6 veckor väldigt lång tid för ett takbyte?

Jag ska ställa dessa frågor till företaget också, men vill gärna höra vad ni säger :)

Ingen vidare expert på något av områdena men ja 6 veckor låter som lång tid för takbyte. Och det börjar väl bli väl sent på året för att måla om? Om de börjar om ett par veckor och målar mot slutet av arbetet är det ju nästan november innan de målat klart.

J
L LoTiX skrev:
Ingen vidare expert på något av områdena men ja 6 veckor låter som lång tid för takbyte. Och det börjar väl bli väl sent på året för att måla om? Om de börjar om ett par veckor och målar mot slutet av arbetet är det ju nästan november innan de målat klart.
Ja, lite så känner jag också. Borde vara bättre att iaf börja med fasaden kan jag tycka. Får ställa den frågan också.

6 veckor kan vara jättelänge eller jättekort, det beror ju ganska mycket på hur taket ser ut och vad som ska göras... Svårt att säga utan bilder och info.
Det blir därimot väldigt skräpigt vid ett tak byte, så jag skulle inte vilja ha fasaden målad samtidigt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.