Jag köpte dessa men dom är alldeles för stora och kommer att bli alldeles för markanta på den lilla toaletten. Dessutom skall handfatet hänga fritt under utan underskåp eller något som döljer dito. Så det behövs någon rund bricka som man antingen kan måla i samma färg som väggen eller kromad som inte tar så mkt mer plats än själva hålet i väggen.

Kommer använda väggbockstöd från LK med RiR 16 mm slang.

Vad kan vara lämpligt att täcka eller det går med vad som som jag tycker ser bra ut?

• Vitt rektangulärt handfat med guldfärgad blandare och bottenrör, lämpligt för liten toalett utan underskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tre kromade väggbrickor i plastförpackning på ett grått stengolv, bredvid en vikt tumstock.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Vill du ha kvar kopplingen i brickan så säljer VA en rund motsvarighet, inte supernätt den heller men lite bättre. Annars är det helt ok att välja fritt vilken bricka du vill och lämplig koppling tätt mot, lite djup måste dock brickan ha för att passa över skyddsröret.

Rickard. Rickard. skrev:
Vill du ha kvar kopplingen i brickan så säljer VA en rund motsvarighet, inte supernätt den heller men lite bättre. Annars är det helt ok att välja fritt vilken bricka du vill och lämplig koppling tätt mot, lite djup måste dock brickan ha för att passa över skyddsröret.
Nej jag behöver absolut inte ha kopplingen mot brickan. Men inser också nu att om man inte gör det rätt mot så kan man i värsta fall få se lite pex sticka ut ur väggen.

Men man borde väl kunna kapa det jämnt ändå? Väggbockstödet håller ju iaf skydsröret på plats. Och pexen (eller PAL i detta fallet) bör ju inte ha någon större rörelsemån där.

Har du någon länk till den brickan?

Rickard.
Jag tycker man får räkna med att lite pal kommer synas, i alla fall 5mm. Helt stumma är inte rören och att klippa så det blir stumt efter kopplingen är dragen känns minst sagt lite läskigt.

Googla bara vatette kopplingsbricka rund eller nått sånt så du hittar den garanterat, den är väl kanske egentligen tänkt till tvättmaskinsanslutningar och tappkranar men den bör väl funka till det här också.

• Gilla
Dr Benz
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.